Informatika Óra - 4. osztály - Aktuális óra

4. óra: Alapvető programok

2018. szeptember 26.{szerda} 3. óra{09:55-10:40}
  1. Pár tudományos rövid-film megtekintése

  2. Bejelentkezés a számítógépbe
    • Felhasználói név: azért van rá szükség, hogy ha többen is használják ugyanazt a gépet, akkor a számítógép meg tudja különböztetni a név alapján, hogy most éppen ki használja
    • Jelszó: azért van rá szükség, hogy mások ne tudják a mondjuk elolvasni a mi leveleinket, a jelszónak olyannak kell lennie, hogy ne lehessen könnyen kitalálni, jól jegyezzük meg és másnak ne áruljuk el

  3. Alapvető programok
    • Jegyzettömb: ezzel a Szerkesztővel (Editor) csak szöveget tudunk beírni, módosítani és menteni, viszont formázni nem
    • Kalkulátor: Számológép, amellyel nem csak az alapvető műveleteket(Normál nézet), hanem akár számrendszerek közötti átváltást is végezhetünk(Tudományos nézet)
    • Intéző: a számítógépen tárolt adataink karbantartására ad lehetőséget
    • Paint: ez egy rajzolóprogram, amellyel pontot, vonalat, négyszöget, kört tudunk rajzolni, akár színesben is
    • Aknakereső: az Aknakereső lényege, hogy megjelöljük az összes aknát az aknamezőn, ebben segítségünkre lesznek az aknák számát mutató számok
    • Passziánsz: a póker kártyákat kell emelkedő sorrendbe rendezni

  4. Következő óra anyagának ismertetése:
    • Gyakorlás
    • ...azaz kipróbáljuk azokat a programokat, amire ezen az órán nem jutott már idő.

  5. Házi feladat:
    • Mire használjuk a Paint programot?
    • Hogyan kell játszani az Aknakeresővel?